11. 6. 2015

STUDY TIPS



Koniec školského roka je už za rohom a určite si nejeden z vás musí opraviť známky. Nebojte sa, aj ja som jeden z týchto typov. Teraz sa nám blížia týždne, kedy nevyjdeme z domu a budeme sedieť nad učebnica a nadávať si, prečo sme sa neučili celý rok dobre. Okej, možno budeme vychádzať z domu, ale stále si budeme nadávať, teda aspoň ja si to budem vyčítať. 
Preto vám chcem aspoň trochu zľahčiť učenie a pomôcť vám. Napadlo ma zopár typov na učenie, ktoré som vám spísala v niekoľkých bodoch, Samozrejme, existuje ich viac, ale povedzme, že toto je taký základ.


1. Učte sa na pohodlnom mieste. Niekomu sa môže lepšie učiť, keď sedí za stolom, inému v posteli a ďalšiemu v kúpeľni. Je to len na vás, kde sa cítite dobre a môžete sa sústrediť.


2. Všetka elektronika preč! Každý to poznáme. Konečne sa začnete učiť, no potom vám zapípa mobil, pozriete sa, kto vám napísal na Facebooku a už sa to tiahne. Poviete si "a však mám ešte dosť času na učenie, pozriem si ešte Instagram, dám fotku na Snapchat, odpoviem na otázku na Asku, ..." a vaše učenie sa skončilo.

3. Vyznačte si to hlavné. Zoberte si zvýrazňovače a zaznačte si to najhlavnejšie. Nemusíte sa tak všetko učiť a váš zošit bude aspoň farebný.


4. Zaveď si diár. Máte problém s tým, že zabúdate na písomky, poprípade referáty? Tak práve pre toto si založte diár. Ja som s tým tiež mávala problém a odkedy chodím na gymnázium, mám diár a tam si zapisujem všetky písomky, úlohy a ostatní veci. Takto na to aspoň nezabúdam.


5. Nálepky. Pre menšie poznámky, upozornenia alebo iné veci použite nálepky. vždy keď otvoríte zošit, "blikne" vám to do očí. Môžete si ich lepiť napríklad na stôl alebo nástenku, aby ste na niečo nezabudli.


6. Prestávka. Ak sa dlho učíte, dajte si pauzu. Nakrájajte si ovocie, to vám dobre naladí v pokračovaní učenia.


7. Hudba. Tento bod nemusí byť pre každého. Niekto má rád pri učení ticho, inému hudba nevadí. Neviem, aké ste typy, ale ja mám rada, ak si dopisujem poznámky a popritom mi hrajú pesničky.


Pomohli vám tieto typy? Máte nejaké ďalšie?

5 komentárov:

  1. Moc pěkný článek. Věřím, že studentům tyto tipy pomůžou. Já už na ně můžu max jen vzpomínat. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pěkný článek, máš to hezky nafocené! :) já většinu dodržuji (hlavně ty přestávky!) a ještě vím, že mi pomáhá si to třeba i přepsat :)
    Young, wild and free

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne fotky, a skvělý článek, myslim že hodne pomuže :)

    Budu ráda, když se mrkneš na můj nový blog → http://nelatrebatic.blogspot.cz/ ← a zanecháš i komentář, omlouvám se za spam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dosť užitočný článok , len škoda že som ho našla až teraz :/

    VictoriaParker

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já už mám svá studijní léta za sebou, každopádně při učení jsem měla většinou puštěné gilmorky, jelikož je znám nezpaměť, tak mě to nevyrušovalo...

    SHICOOLCA

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥