4. 10. 2015

KREMNICA AND MIDDLE OF EUROPE


Včera som navštívila stredné Slovensko, presnejšie Kremnicu. Naposledy som tam bola v štvrtom ročníku na základnej škole, čiže je to 7 rokov dozadu. Je to krásne historické mesto, no bývať by som tu nechcela. Samozrejme, nechcem tým nikoho uraziť. Mesto, kde bývam ja,  taktiež nie je veľká sláva, no osobne som zaujatá veľkomestami. Kremnica je však miesto na pokojne strávený deň.




Ako prvé sme navštívili mincovňu, ktorá funguje už vyše 680 rokov. Ukázali nám novú i starú raziareň a spustili nám aj stroje. Jeden stroj mal 102 rokov, iný zase 92 a stále na nich pracujú. Razia tam veľa zahraničných mincí, ale aj slovenské a slovinské euro.



Vyrábajú tu aj odznaky, ktoré ešte doteraz maľujú ručne, pretože ani stroj nedokáže nahradiť ručnú prácu.





Nakonci sme si mohli vyraziť mincu sami, a tak si jednu odnášam na pamiatku.



Na obed sme sa boli najesť v reštaurácii, ktorá bola v centre mesta. Varili tam výborne. 




Po výdatnom obede sme sa išli pozrieť na mestský hrad. Bratranec sa už nevedel dočkať, kedy pôjdeme na vežu a nakoniec fučal, pretože sme museli vyšľapať 127 točivých schodov, ale výhľad stál za to.




Doplnenie energie v podobe zákusku.


Kúsok od Kremnice je stred Európy, kde sme sa na chvíľu zastavili a pozreli si tabuľu :D

Boli ste už niekedy v Kremnici? Išli by ste sa sem pozrieť?

5 komentárov:

  1. Tam bych někdy určitě taky zavítala :) pěkné fotky
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Juu, to mohl být fajn výlet :-)
    Musí být strašná piplačka malovat ty odznáčky.. :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To, že jste se mohli vyrazit vlastní minci je super, to by se mi líbilo! Jídlo vypadá fantasticky ♥ PS: máš krásný svetřík :)

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥