28. 2. 2016

BRATISLAVA GOT US


Včera bol deň, kedy konečne nepršalo a tak som priateľa vytiahla do Bratislavy. Vlaky boli samozrejme preplnené, no našťastie sme mali kde sedieť. Našou prvou zastávkou po opustení vlakovej stanice bol Slavín. Ani jeden z nás dvoch tam ešte nebol. Keď sme uvideli, koľko schodov nás čaká, nebolo nám to až tak jedno, ale zdolali sme to. Prekvapivo tam veľmi nefúkalo a čakal nás krásny výhľad na mesto.



Tí, ktorí Slavín nepoznáte, je to vojenský pamätník. Okolo neho je niekoľko hrobov, kde sú pochovaní sovietski vojaci, ktorí zomreli pri oslobodzovaní Bratislavy spod nemeckej nadvlády v roku 1945, čiže na konci 2. svetovej vojny. 








Keďže bol čas obedu, povedali sme si, že sa pôjdeme najesť do Eurovei. Prešli sme teda cez prezidentské záhrady, okolo obchodnej ulice až tam. 


Priateľ zamieril priamo do McDonaldu a ja som si vybrala normálnejší obed. Kuracie soté s ryžou a zeleninou bola skvelá voľba! Keď sme jedli, boli sme sa pozrieť do troch obchodov a išli sme naspäť na vlakovú stanicu, aby sme chytili vlak domov. Samozrejme, ako je už u mňa zvykom, nestíhali sme, čiže naše nohy museli dosť rýchlo pracovať. Našťastie sme to ako tak stihli.


Vlak bol plný a tak sme si nemali kde sadnúť, no potom nás sprievodkyňa posadila k jednej staršej pani. Tá sa so mnou hneď začali rozprávať. Bola z Česka zo Zlína, dôchodkyňa, pracovala na colnici a potom bola zverolekárka, teraz študuje na univerzite tretieho veku antropológiu. Porozprávala mi o svojich deťoch a o mužovi, prezradila mi recept na "knedlíky" a povedala, že študuje aj typológiu. Veľmi nás s priateľom odhadla a bola to zvláštna pani. Pre tieto situácie rada cestujem. Nikdy neviete, na akého človeka alebo miesto narazíte.

Cestujete radi? Boli ste už v Bratislave?

13 komentárov:

  1. Cestování úplně miluju :) Bratislavu chci určitě jednou navštívit, je to krásný město.
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekný článok :) Ja osobne Bratislave neviem prísť na chuť, a už vôbec nie ľuďom čo tam žijú.. pri poslednej návšteve, všetci dobrí a normálni ľuďia ktorých som stretla boli buď z východného alebo stredného Slovenska :/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky ráda cestuji a v Bratislavě jsem už byla. To kuřecí soté vypadá výborně, hned bych si dala :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já jsem v Bratislavě nikdy nebyla, ale ráda bych se tam podívala :) Fotky jsou nádherné a věřím, že jste si výlet užili! Já jsem vždy z takovýchto situací ve vlaku nejdříve taková nesvá, ale nakonec je to vždy příjemné poznat někoho nového :)

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V Bratislavě jsem ještě nikdy nebyla, ale vždycky jsem se tam chtěla podívat, musí být nádherná :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bratislava je moc krásne mesto, nečudo, že je to naše hlavné mesto :D
    Môj blog: Girl with pink nails

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hezký článek a já Bratislavu taky naprosto miluju :) mohla bych se po ní stokrát jenom tak procházet, koukat na ty starý domy a úzký uličky a projít všechny kavárny... :)
    Young, wild and free

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som na Slavíne nebola už aspoň zo 11 rokov, naposledy keď som bola strašne malá. :D
    Ak sa niekto chce ísť pozrieť do Bratislavy, určite by som zvolila slnečný deň, lebo ja osobne neznášam ako to tu vyzerá v zime a na jeseň, je to také ponuré a celé počasie nanešťastie zvýrazňuje tie naše nádherné komunistické skvosty. :D Jediné mesto, ktoré sa mi na Slovensku ešte páči je iba Kremnica. Choď sa tam pozrieť niekedy ak budeš mať možnosť. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Kremnici som bola minulý rok, no nejako extra ma neočarila :) nehovorím, že to nie je pekné mesto, to nie, ale boli aj krajšie :)

      Odstrániť
  9. Krásne fotky (: a aj Bratislava... žijem tu už 2 roky a je super...

    www.danielainthelibrary.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. tuto sobotu som bola v blave tiez som to spomenula v clanku :D

    TeenMumy

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jeeeeej, ja som sa akurát včera vrátila z Bratislavy a bola som na mnohých miestach, kde si bola aj ty. Ja chodievam celkom často do BA, akurát, že sa mi nejako nikdy nepáčila, pripadala mi škaredá a schátrala, no na tomto výlete sme si prešli všelijaké uličky v centre a napokon zanechala dosť veľký dojem. Verím, že sa mi názor na ňu bude každým výletom zlepšovať viac a viac.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Bratislava je pekná, mne sa páči a rada tam chodím. Jednak je to asi najbližšie "veľkomesto" v mojom okolí a je tam aj čo obzerať. :) Pekné fotky.
    SweetSunshine

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♥