In Food Recipe

LENTILKOVÁ TORTA



Užívajte si svoj rozvrh hodín, kým nie ste štvrtáci na strednej, teda aspoň na gympli. Nečakala som, že bude perfektný, no tri nulté ma ubíjajú a ešte viac voľné hodiny medzi mojimi predmetmi. Už sa mi skončilo flákanie a budem sa musieť začať učiť na maturity a prijímacie skúšky. Čo sa týka torty, ktorú som piekla, je pre môjho spolužiaka, ktorý v sobotu oslávil 19 rokov. Túto tortu som robila prvýkrát a našťastie nám z nej doniesol do školy, takže som ju mohla ochutnať. Najviac som sa bála, že bude suchá, no nestalo sa tak, pretože tam bolo dostatok krému. Je vhodná hlavne na narodeniny.

 CESTO:
  • 2 šálky polohrubej múky
  • 1 šálka kryštálového cukru
  • 3 PL kakaa
  • 1/2 kypriaceho prášku do pečiva
  • 2 vajcia
  • 300 g bieleho jogurtu
  • 2 PL oleja
PLNKA:
  • 400 ml smotany na šľahanie
  • 250 g mascarpone
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 PL kryštálového cukru
  • 1 stužovač šľahačky


Na korpus si v jednej mise zmiešame suché a v druhej mokré suroviny. Potom ich prepojíme šľahaním. Tortovú formu si vyložíme papierom na pečenie, nalejeme cesto a pečieme na 180°C (záleží od rúri) 30-40 minút.Korpus po vychladnutí rozkrojíme na dve alebo tri časti. Záleží od hrúbky korpusu.


Medzi tým ako nám korpus chladne, pripravím si krém. Do smotany na šľahanie dáme cukor, stužovač šľahačky a ihneď šľaháme až kým nám šľahačka stuhne. Po troche jemne vmiešame mascarpone. Vzniknutý krém natrieme medzi korpus a poukladáme naň na kolieska nakrájané jahody alebo iné ovocie. Zvyšným krémom potrieme celú tortu. Môžeme ju ozdobiť roztopenou horkou čokoládou a lentilkami. 


DOBRÚ CHUŤ!


Máte radi torty?

 Instagram |Facebook |Ask |Bloglovin

Related Articles

4 komentárov:

Ďakujem za každý komentár ♥